O nás

O našej materskej škole
Charakteristika našej MŠ

Príroda, stromy, dobrá nálada…

Materská škola sa nachádza v centre mesta Prievidza. Veľkú školskú záhradu obklopuje zeleň, rodinné domy, záhradky a panelová výstavba. Trávnatá plocha je vysadená kvetmi, kríkmi, stromami a slúži deťom ako zóna zábavy a aktívneho oddychu.

Na predprimárne vzdelávanie prijímame deti od troch do šiestich rokov veku, ak je voľná kapacita, prijímame aj deti od dvoch rokov veku. Prednostne prijímame deti, ktoré dovŕšili piaty rok veku, deti s odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky a deti s dodatočne odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky. Do tried zaraďujeme deti spravidla rovnakého veku. Deti, ktoré majú v nasledujúcom roku začať plniť povinnú školskú dochádzku, zaraďujeme do svoja samostatnej triedy.

Materská škola podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno – emocionálnej, intelektuálnej, morálnej, estetickej, rozvoja schopností a zručností, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobnosťami detí.

Využívame nové didaktické metódy a stratégie. Dôraz však dávame na celý rad činiteľlov, ktoré výrazne ovplyvňujú činnosť detí a ich reálne výchovno – vzdelávacie výsledky. K takýmto činiteľom patrí najmä klíma školy a klíma a atmosféra tried. Pri vytváraní vhodnej klímy využívame aj spoluprácu s rodičmi, zriaďovateľom a ostatnými inštitúciami, priamo alebo nepriamo sa podieľajúcimi na výchove.

Vlastné zameranie škôlky

“ Všetko pre radostný a pestrý život detí „

Školský vzdelávací program s názvom „Chceme sa zabávať, chceme s hrať, zachovávať zvyky, tancovať a smiať“ je vypracovaný v súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED 0 a rešpektuje podmienky materskej školy. Je zameraný na rozvoj všetkých duševných a telesných kvalít dieťaťa ako je myslenie, cit a vôľa – teda hlava, srdce, ruky a nohy. Na rozvoj týchto kvalít kladie dôraz aj Waldorfská škola.

V školskom vzdelávacom programe sa na základe profesionálnej a materiálnej dimenzie, spolupráce s folklórnym súborom Hájiček, požiadaviek zákonných zástupcov detí s rešpektovaním osobnosti jednostlivých detí budeme profilovať a prílohou školského vzdelávacieho programu budú celoročné rozvíjajúce programy:

 

NA ZELENEJ LÚKE – cieľom programu je utvárať kultúrne povedomie so špecifikami orientácie na minulosť, súčasnosť a budúcnosť
HRAJ SA DOBRE- cieľom programu je zabezpečiť lepšie a humánnejšie vzdelávanie prostredníctvom učebnej pomôcky LEGO EDUCATION.

Uvedenými programami môžeme na oživenie ľudovej kultúry, folklóru ako aj pre rozvoj vlastnej osobnosti spraviť najviac, čím sa stane základňou pre folklórne súbory a umelecké školy

Naša vízia

Vychovať profesionálov našej budúcnosti

  • utvárať u detí národné povedomie, vlastenectvo, záujem o ľudové tradície a folklór

  • uplatňovať „Dohovor o právach dieťaťa“

  • rozvíjať vzťah k prírode, ku zdraviu, spolupracovať s centrami enviromentálnej výchovy

  • podporovať oboznámenie detí s cudzím jazykom

  • vytvárať podmienky pre integráciu rómskych detí

  • vychádzať z koncepcie postmodernej školy a jej kurikulárneho inžinierstva a pedagogického navrhovania

  • dodržiavať zásady zdravej výživy

  • pri realizácií úloh enviromentálnej výchovy využívať dostupnú literatúru, metodické listy, pracovné zošity a dostupnú audiovizuálnu techniku

  • uplatňovať variabinosť učebne LEGO Dacta vo všetkých výchovných činnostiach

  • oboznamovať deti s klasickou detskou literatúrou slovenských autorov a ľudovou slovesnosťou

  • talentované deti odporučiť ďalšie rozvíjanie v ZUŠ

Priorita našej MŠ

Prevencia obezity u detí

Medzi priority patrí aj napĺňanie vypracovaného „Programu prevencie obezity v MŠ M. Mišíka v Prievidzi“, ktorý je v súlade s Národným programom prevencie obezity na roky 2015-2025. V rámci programu sú realizované projekty:

  • Zimné a letné školské hry rozvíjanie telesnej zdatnosti, pohybovej výkonnosti a zdravej súťaživosti
  • Školský mliečny program pravidelný prísun mlieka a mliečnych výrobkov do ŠJ
  • Program Školské ovocie pravidelný prísun ovocia a ovocných štiav do ŠJ
  • Adamko hravo-zdravo uplatňovanie zásad zdravého životného štýlu v edukačnom procese(otužovanie, obliekanie, prevencia chorôb,..
  • Veselé zúbky vitamíny a zdravé zúbky
  • K hlavným dlhodobým cieľom z oblasti pohybu pohybových aktivít je „vytvárať deťom také podmienky, aby sa pohyb stal prirodzenou súčasťou ich denného režimu“, či už počas ranného cvičenia, edukačných aktivít, ale aj pobytu detí vonku.
Naša vízia

Plánované aktivity počas školského roka

  • Vychádzka do jesennej prírody  – zvýšiť pohyb. aktivitu detí pohybom na čerstvom vzduchu v prostredí jesennej prírody
  • Orieškové slávnosti (oboznámiť s ponukou ovocia a zeleniny v našich podmienkach)
  • Abeceda zdravia (divadelné predstavenie)
  • Hudobno-pohyb.vystúpenie ( využívať pozitívnu manipuláciu v tanečných impro-vizáciám podľa hudby)
  • Zimné športové dni (rozvíjať si pohybové schopnosti v zmenených pomienkach – na snehu a ľade)
  • Plavecký výcvik (prejaviť záujem o športovanie vo vodnom prostredí, odbúrať prejavy strachu)
  • Karneval v MŠ (využívať pozitívnu motiváciu v tanečným improvizáciam podľa hudby)
  • Zdravo a bezpečne (rozvíjať motorické spôsobilosti detí bezpečnou jazdou na kolobežkách a odrážadlách na prenosnom dopravnom ihrisku)
  • Letné športové dni (rozvíjať si pohybové schopnosti v zmenených podmienkach – na tráve)
  • „Olympiáda detí prievidzských MŠ“  – zvyšovať záujem o šport a športové aktivity, zdravé fair play súťaženie
  • „Lúčime sa s MŠ“dôsledne – využívať všetky dostupné pomôcky k pohybu na školskom dvore materskej školy

     

    Pri plánovaní a tiež pri samostatnej realizácii nielen vyššie uvedených aktivít, dbáme dôraz na primeranú náročnosť, akceptujeme zmeny biorytmu dieťaťa a psychohygienu. Dôležitá je pozitívna motivácia, či už prostredníctvom pochvaly, povzbudenia, osobného príkladu a samozrejme podpora, resp. spolupráca s rodičmi.

Vybavenie našej MŠ

Priestorové a materiálové podmienky pre deti

  • Materská škola svojou priestrannosťou a vybavením vytvára dobré podmienky na realizáciu pohybových a ostatných aktivít
  • Z hľadiska bezpečnosti a hygieny má interiér adekvátne udržiavné priestory
  • Triedy sú slnečné a esteticky upravené a veľmi dobre vybavené najmä učebnými pomôckami LEGO EDUCATION, LEGO DUPLO a rôznymi zostavami
  • Vybavenosť školy odbornou, metodickou a detskou literatúrou je na dobrej úrovni
  • Škola je vybavená audiovizuálnou technikou a interaktívnou tabuľou, taktiež využívame internet a kopírovacie zriadenie
  • Exteriér je upravený a dobre vybavený detským záhradným náradím

 Hravé a pracovné centrá v triedach sú umiestnené v priestore, ktorý je vybavený účelovo a slúži na spontánne hry detí a učiteľkou plánovanú a riadenú výchovno – vzdelávaciu činnosť. Centrá sú otvorené, vybavené pomôckami a materiálom, ktorý podporuje tvorivosť a neustále experimentovanie s rôznorodým materiálom, na objavovanie, riešenie, skúmanie. Sú vytvorené tak, aby činnosti, ktoré sa v nich realizujú, boli v súlade s požiadavkou stimulovať osobnostný rast detí – hrubá a jemná motorika, rozvoj výtvarných, hudobných, rečových zručností, orientácia v sociálnych vzťahoch a podobne.